وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان
شیوع ویروس کرونا در چین منجر به زنجیره‌ای از اتفاقات در سرتاسر دنیا شد. ویروسی که تنها به یک مسئله پزشکی محدود نشد و پیامدهای متعددی در اقتصاد، سیاست و دیگر جنبه‌های زندگی نیز داشت. از این میان می‌توان به کاهش چشمگیر آلودگی هوا در چین اشاره کرد که اثر آن حتی از فضا نیز قابل مشاهده است.

داده‌های ماهواره‌های آمریکایی و اروپایی در هفته‌های اخیر کاهش قابل توجه برخی از آلاینده‌های هوا در چین را ثبت کرده‌اند. داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهند که غلظت دی‌اکسید نیتروژن (NO2) در چین از ماه ژانویه به شدت کاهش پیدا کرده است. گازی که بر اثر استفاده از سوخت‌های فسیلی در هوا منتشر می‌شود و احتمالا دلیل اصلی کاهش شدید آن متوقف شدن بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی و محدودیت‌های سفر در چین است.

Fei Liu، پژوهشگر کیفیت هوا در مرکز فضایی گادرد ناسا در این باره می‌گوید: «این اولین بار است که چنین کاهش چشمگیری را در چنین منطقه وسیعی می‌بینم که بر اثر یک اتفاق مشخص ایجاد شده است».

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی