وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

میکروپلاستیک، بسیار کوچک، بسیار پرخطر!

جمعه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰ ب.ظ

پلاستیک در سرتاسر زندگی انسان وجود دارد و تقریبا جایی نیست که اثری از آنها نباشد. این ماده که مخرب ترین ماده طبیعت است سالیانه بیش از گذشته مصرف می شود و محیط زیست را آلوده می کند. پسماندهای پلاستیکی بیشترین و خطرناک ترین پسماندهایی است که انسان تولید می کند. سالانه حدود ۳۳۰ میلیون تن پلاستیک تولید می شود و این میزان هر سال رو به افزایش است. اما ماجرا فقط محدود به این نیست. میکروپلاستیک ها نوع دیگری از این ماده مخرب هستند که در هوا و در بستر دریاها و رودخانه ها یافت می شوند می شوند.

میکروپلاستیک

میکروپلاستیک ها، پلاستیک های بسیار ریزی هستند که ابعاد آنها بسیار کوچک است. میکروپلاستیک ها بر اثر فرسایش و تخریب پسماندهای پلاستیکی بوجود می آیند. این مواد بسیار ریز در بستر آب دریاها و رودخانه ها وجود دارند و باعث آلودگی های آبی می شوند. دانشمندان معتقدند بیشترین منبع تولید کننده میکروپلاستیک ها کودهای شیمیایی هستند. محصولاتی از قبیل مواد آرایشی، بهداشتی و شوینده نیز حاوی میکروپلاستیک ها هستند.

میکروپلاستیک

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی