وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

کاهش آلودگی هوا با بازیافت شیشه

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۰۱ ب.ظ

در گذشته که مواد خوراکی به صورت فله ای فروخته می شود، بسته بندی محصولات چندان پررنگ نبودند و هر کس با ظرفی که از خانه می برد مواد غذایی مورد نظر خود را خریداری می کرد. و علاوه بر آن خیلی از آنها در خانه و به صورت خانگی تولید می شد و نیازی به بسته بندی صنعتی نداشت. اما زندگی شهری و کمبود وقت تمایل انسانها را به استفاده از مواد غذایی کارخانه ای سوق داده است و از این جهت صنعت بسته بندی نیز یکی از مواردی است که در این حوزه رشد کرده و گسترش یافته است. برای ساخت بسته بندی محصولات چه شیشه، چه کاغذ و چه پلاستیک، انرژی زیاد و منابع طبیعی مصرف می شود. پس لزوم توجه به آنها و مدیریت پسماند این مواد بیش از پیش حس می شود.

شیشه ها در زباله های خانگی

شیشه ها در بسته بندی مواد غذایی نقش مهمی ایفا می کنند. بنابراین در زندگی روزانه همواره با آنها مواجه هستیم. شیشه های رب، خیارشور، شیشه های نوشابه و دلستر، شیشه های ادویه جات، عسل و مربا و ... بسیاری موارد دیگر که برای ساخت آنها شیشه به کار رفته است. در ایام قدیم که وفور نعمت به این زیادی نبود و لوازم خانه هم به اندازه امروز متنتوع نبود، از شیشه های مواد غذایی به عنوان جای نگهداری ادویه ها و دیگر مواد استفاده می کردند. اما در حال حاضر تمایل انسانها به استفاده از این ظروف کم شده و با مصرف و تمام شدن خوراکی ها، ظرف آنها معمولا روانه سطل زباله می شود.

بازیافت شیشه

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی