وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

نیروگاه زباله سوز

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳ ب.ظ

بارها و بارها عنوان شده است که زباله های شهری و مدیریت و دفع آنها بزرگترین دغدغه در زمینه پسماند است. روزانه مقدار زیادی زباله توسط انسان ها تولید می شود که دفع آنها بسیار دشوار است. مکانهایی که برای دپوی زباله ها در نظر گرفته شده است، به سرعت پر می شوند. کوههای زباله در اطراف شهرها قد کشیده اند و بوی تعفن زباله ها تا مرکز شهرها نیز پیش می آید.

سوزاندن زباله روشی برای دفع زباله هاست که مدیریت های پس از دفع، مانند دفن زباله را ندارد و چالش های کمتری نسبت به این روش دارد.

سوزاندن پسماندها

کمبود زمین و فضای مناسب برای دفن پسماندها و مراقبت های بعد از آن دفن کردن زباله ها را با مشکل مواجه می کند. محل دفن زباله ها باید شرایط محیطی مناسبی داشته باشد. هزینه بالا، مخالف عمومی برای سایت دفن پسماند، قوانین سخت گیرانه و ... از موانع بر سر احداث سایت دفن زباله است. اما زباله سوزها تقریبا این مشکلات را ندارند و یا در اندازه کمتری دارند. علاوه بر این از سوزاندن زباله می توان انرژی تولید کرد.

فناوری زباله سوزی روشی است که در آن زباله ها تبدیل به خاکستر و یا گاز می شوند و از این رو دیگر نیازی به مساحت زیاد برای انبار کردن پسماندها وجود ندارد. علاوه بر این پسماندهای خطرناک در این روش از بین رفته و خطر آنها محیط زیست را کمتر مورد آسیب قرار می دهد.

نیروگاه زباله سوز

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی