وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

پس از تلاش ها و مداومت های بسیار توانستیم اولین موتور جستجوی شعر فارسی را به فارسی زبانان سراسر دنیا پیشکش کنیم. تا اینجا یکی از آرزوهای ما برای خدمت به فرهنگ و هنر برآورده شده و به ادامه راه امید بسیار داریم.

این جستجوگر شعر فارسی "صهبا" نام دارد و نشانی اینترنتی آن http://sahba.ir می باشد. صهبا به معنی شراب ناب است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۳

این روزها اتفاقاتی می افتد که ناخودآگاه کارتون معروف پینوکیو و جریان شهر شادی به ذهن متبادر می شود.

هر روز می شنویم که استارت آپ های مختلفی در حال برگزاری است و سرمایه گذارانی وجود دارند که میخواهند در این استارت آپ ها، از ایده های جوانان مستعد حمایت نمایند و برای تجاری شدن آن ها سرمایه گذاری کنند. حتما می دانید که استارت آپ ها به چه منظور و با چه هدفی در کشورهای دیگر برگزار می شوند اما وقتی یک پدیده جدید وارد کشور ما می شود، معضلات خاص خودش را نیز ایجاد می کند.

از سوی دیگر شاهد فعال شدن برخی شرکت ها در زمینه برگزاری مسابقات موضوعی و با محوریت ایده های جدید در زمینه های تخصصی هستیم. این مسابقات با استارت آپ های ایرانی یک وجه تشابه مهم دارند: هدف!

متاسفانه هدف برگزار کنندگان این استارت آپ ها و مسابقات بدست آوردن ایده های جدید برای گسترش کسب و کار خودشان است اما چگونه این کار می کنند؟

وقتی ایده ای را در چنین محافلی مطرح می کنید یا برای مسابقه ای ارسال می نمایید، به سرعت آن را تحلیل و امکان سنجی می کنند، اگر ایده ای عالی باشد، برای پیاده سازی آن دست بکار می شوند و با بهانه های مختلف صاحب ایده را اینطور توجیه می کنند که ایده های مشابه بهتری وجود دارد یا اصلا ایده سوخته است اما در حرکتی ناجوانمردانه تر ایده های ناکارآمد را انتخاب کرده و افراد را به سمت آن ها سوق می دهند. بدینوسیله:

- ایده های ناب را "مجانی" بدست می آورند.

- ذهن دیگران را از ایده های خوب منحرف می کنند تا زمان کافی برای پیاده سازی آن ها را داشته باشند.

- از اجرای استارت آپ ها درآمدهای کلان و بودجه های قابل توجه کسب می کنند.

- در کنار این موارد، مشهور می شوند! شهرتی که خود زمینه منافع اقتصادی بسیار است.

بنابراین اگر ایده ای دارید بی گدار به آب نزنید! و سرمایه با ارزشتان را رایگان تقدیم دیگران نکنید. مراحل تبدیل ایده به محصول تجاری آنقدر سخت نیست. به یاد داشته باشید اگر مسیر سخت را بروید بهتر از این است که روزی متوجه شوید آنچه با ذوق و شوق برای دیگران تعریف کرده اید و به شما بها نداده اند، توسط همان افراد تبدیل به محصول جذابی شده و شما هیچ سهمی از آن ندارید.


پینوکیو نباشید، هیچ سرمایه گذاری به دنبال ایده ناپخته نیست، شهر شادی در کارتون ها هم وجود ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۴ ، ۰۹:۳۱