وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

صاحب نظران تعاریف گوناگونی از مدیریت دانش ارائه کرده اند که همگی بر ارزش دانش موجود در سازمان و لزوم بهره مندی از آن به عنوان یک سرمایه ارزشمند تاکید شده است اما وجه اشتراک تمامی این تعریف ها چنین است:

ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺩﺍﻧﺶ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪی ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑـﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ، ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺪهی، ﺗﻮﺯﻳﻊ و ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﺗﺠﺮﺑـﻪ در سازمان پیاده سازی می شود و هدف آن افزایش مزیت رقابتی سازمان است. در این فرایند دانش آشکار در سازمان جاری شده و راهکارهایی برای تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار تعریف می شود.

فرآیند مدیریت دانش به یکپارچه نمودن ساختارها، به کنترل درآوردن مدارک و مستندات و دسته بندی آن ها توجه دارد تا از این طریق سازمان بتواند دانش موجود را استخراج کرده و دانش جدید تولید نماید. بنابراین ارزش آفرینی مدیریت دانش به دو صورت انجام می گیرد:

1- در دسترس قرار گرفتن اطلاعات مورد نیاز کارکنان در لحظه نیاز و متعاقب آن افزایش سرعت و کیفیت عملکرد آنان

2- تولید دانش و افزایش قدرت سازمان در فضای رقابت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۴۹

به یاری پروردگار و همزمان با اعیاد شعبانیه نسخه جدید سایت اطلاع رسانی صباپیامک در نشانی http://sabapayamak.com قرار گرفت. در سایت جدید، نحوه ارائه اطلاعات در مورد سرویس های صباپیامک بهبود یافته و ثبت سفارش به روش ساده تری قابل انجام است. این تغییرات با هدف ارتقای کیفیت اطلاع رسانی به مشترکین سامانه صباپیامک و ریسلرهای خدمات پیام کوتاه شرکت صورت گرفته و امیدواریم مورد قبول مشترکین نیز قرار گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۰۸

هزینه فرصت یک مفهوم اقتصادی است که بر هزینه های ناشی از انتخاب ها و مدیریت منابع محدود در مقابل خواسته ها و نیازهای نامحدود اشاره می کند. در مورد منابع همواره محدودیت وجود دارد و اگر منبعی کمیاب باشد هزینه فرصت اهمیت دوچندان پیدا می کند.

از دیدگاه مدیریت سازمانی، کارکنان و به طور خاص زمانی که نیروها در اختیار سازمان هستند، سرمایه ارزشمندی است که محدودیت دارد و کمیاب محسوب می شود. مباحث مدیریت زمان و بهره وری نیز به همین جهت مطرح شده و گسترش یافته اند اما میخواهیم از دید هزینه فرصت به این موضوع بپردازیم. 

به جرات می توان گفت مهمترین هزینه فرصت از دست رفته یک سازمان، وقت کارکنانی است که برای انجام وظایف خود مجبور به دوباره کاری یا صرف زمان برای بدست آوردن اطلاعاتی هستند که توسط دیگر کارکنان ایجاد شده اند اما به راحتی قابل دسترسی نیستند. مقدار این هزینه به انتخاب های مدیران در تعیین رویه ها، تامین زیرساخت های فناوری اطلاعات و به طور ویژه به نرم افزارهای مدیریت اسناد، مخزن اسناد و جستجوپذیر کردن اطلاعات درون سازمان بستگی دارد. در همین رابطه مفهومی به نام "یافت پذیری" مطرح می شود که به فرآیندهای تسهیل دسترسی کارکنان به اطلاعات و اشتراک گذاری دانش موجود در سازمان اشاره دارد و در آینده به آن خواهیم پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۴۴