وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

بحران مدیریت پسماند

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸ ب.ظ

در فرهنگ عامه به زباله ها "دور انداختنی" گفته می شود و یا می گوییم که فلان زباله را دور انداختیم. این واژه از کجا می آید؟ از تنفر انسان به همزیستی با زباله ها، که تمایل دارد هر آنچه زاید و به کار نیامدنی است خیلی دورتر از خودش باشد. که البته کاملا درست است. زباله ها باید خیلی دورتر از انسان باشند. اما مگر زمین چقدر گنجایش دارد که روزانه این حجم از زباله را در سرتاسر جهان در خود بگنجاند آن هم خیلی دورتر از محیط زندگی انسان ها.

با گذشت سالها و تولید زباله، که حجم بیشتر آن را پلاستیک تشکیل می دهد که عملا تجریه نشدنی است، محل های دفن زباله آنقدر وسیع شده اند که دیگر آنقدرها هم دور نیستند. نزدیک شدن زمین های دفع و دفن زباله به زندگی انسان، به وجود آمدن بیماریهای خطرناک را به دنبال دارد و این فاجعه ای است که دیر یا زود با آن مواجه خواهیم شد.

پلاستیک بحران مدیریت پسماند

به نظر می رسد که تمام جهان با این بحران دست و پنجه نرم می کند. بعضی کشورها بیشتر و بعضی کشورها کمتر. عمده این بحران از پلاستیک نشات می گیرد. این ماده پرکاربرد اما پر زیان همه جا نقش پررنگی دارد. چه در صنعت، چه در ساختن و چه تخریب کردن.

بحران مدیریت پسماند

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی