وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

پسماند چوب، بازیافت آن و بازگشت به چرخه مصرف

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۳۰ ب.ظ

درختان و پشش گیاهی سبز همیشه انسان را به وجد می آورد و همواره دنبال راهی است که زمان استراحت خود را بین طبیعت بگذراند. علاوه بر این درختان اکسیژن مورد نیاز موجودات زنده را تولید می کنند. چوب محصولی طبیعی است که حاصل درختان سبز است. چوب درختان یکی از مواد ارزشمندی است که از گذشته تا به امروز در زندگی انسان نقش زیادی را ایفا می کند. چوب از اولین ماده های انسان برای ساخت و ساز بود و تا به امروز نیز همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. از ساخت و ساز و وسایل زندگی گرفته تا کاغذ و محصولات سلولزی و دیگر مصارف.

اما این ماده ارزشمند دیگر به فراوانی قبل وجود ندارد. مقدار زیادی از جنگل های جهان و پوشش های گیاهی بر اثر استفاده بی رویه، آتش سوزی های ناشی از گرم شدن زمین، قاچاق چوب و ... از بین رفته است. رشد یک درخت چنیدن سال طول می کشد و جایگزینی درختان قطع شده به راحتی امکانپذیر نیست. بنابراین باید دنبال راه حلی بود که از پسماندهای چوب مجددا استفاده کرد تا نیاز به قطع درختان جدید کمتر و کمتر شود.

اهمیت بازیافت چوب

با شدت گرفتن بحرانهای زیست محیطیی در دهه های اخیر، منابع طبیعی در سرتاسر جهان در معرض خطر قرار گرفته است. این شرایط بحرانی کشورها را بر آن داشته است که میزان خسارت و برداشت از منابع طبیعی را به حداقل برسانند. در این میان چوب به عنوان یک ماده مهم در زندگی انسانها یکی از چالش های اساسی کشورها و دولت هاست. از بین رفتن مساحت زیادی از جنگل های جهان این زنگ خطر را به صدا در آورده است که کره زمین با بحرانی جدی روبرو است. از این رو بازیافت چوب، کمک بزرگی به کاهش برداشت چوب و تخریب جنگل ها می کند.

بازیافت چوب

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی