وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

فاضلاب مواد شوینده

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۲۷ ب.ظ

پاکیزگی محیط زندگی و بهداشت شخصی از اصول اولیه زندگی مدرن امروزی است و رعایت نکردن آن علاوه بر بیماری، از لحاظ جنبه های اجتماعی نیز ناخوشایند است. انسان در ابتدا برای پاکیزگی تنها آب را در اختیار داشت اما با اختراع صابون و سپس مواد شوینده صنعتی، این مواد نیز یکی از اصول جدانشدنی زندگی شدند. استحمام روزانه بدون شامپو و یا شستن ظرفها بدون مایع ظرفشویی اصلا قابل تصور نیست. اما سالهاست که مضرات این مواد برای محیط زیست و برای زندگی انسان و حیوان مشخص شده است.  تخلیه فاضلابهای صنایع شوینده و پاک کننده به محیط زیست بدلیل خصوصیات فیزیکی و شمیایی ضررهای جبران ناپذیری به محیط زیست انسان وارد کرده است.

دترجنت ها

افزایش جمعیت انسان باعث شد که تهیه صابون به روش طبیعی دیگر پاسخگویی نیاز انسانها نباشد و از اوایل قرن 19 میلادی دترجنت ها یا شوینده های مصنوعی به بازار آمدند. دتر جنت ها به ترکیباتی که قابلیت پاک کنندگی دارند و در آب حل و پخش می شوند گفته می شود. دترجنت ها ترکیبی از سورفکنانت هستند. سورفاکتانتها گروه بزرگی از ترکیبات آلی هستند که با داشتن دو قطب،یکی گروه آبدوست (زنجیره الکیل) و دیگری گروه آبگریز (سولفات سدیم) مشخص می شوند.

پسماند مواد شوینده

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی