وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

پسماند لوازم آرایشی و مخاطرات زیست محیطی آن

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸ ب.ظ

انسان در تمام اعصار و احوال تمایل داشته که زیباتر از آنچه که هست باشد و برای رسیدن به این کار همیشه راه حل های متنوعی نیز پیدا کرده است. از محصولات طبیعی گرفته تا به امروز که محصولات متنوع و متعددی در زمینه مراقب و زیبایی پوست و آرایشی تولید می شود.

همزمان با تنوع گسترده این محصولات، استقبال مردم نیز از آنها بیشتر شده است به گونه ای که گردش مالی این تجارت پرسود، بسیاری از سرمایه گذاران را به این سمت سوق داده است.

اما تولید این محصولات، مانند تولید هر محصولی که ساخته دست انسان با مخاطرات زیست محیطی بسیاری همراه است. مصرف آب و  آلودگی آن، پسماندهای شیمیایی، فلزات سنگین و ... از آثار مخرب تولید این محصولات هستند.

فاضلاب و تولید لوازم آرایشی

آب مصرف شده در این صنعت در  تولید و ترکیب مواد، چیلرها، شستشوی دستگاهها و ... به کار می رود. که تقریبا 75 تا 85 درصد آب مصرفی به فاصلاب تبدیل می شود.

این پساب کارخانه های تولیدی حاوی مواد جامدات معلق( اکثرا به صورت کلوئیدی)، چربی، روغن، میکروپلاستیک ها، مواد آلی و ... که عمدتا تجدید ناپذیر هستند. نفوذ این پساب ها به درون رودخانه ها و دریاها باعث به خطر افتادن زندگی موجودات دریایی می شود.

 

پسماند لوزام آرایشی

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی