وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

نقش بازیافت کاغذ در توسعه پایدار

يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۰۳ ب.ظ

توسعه پایدار

توسعه پایدار مفهومی است که پس از انقلاب صنعتی و در نتیجه آسیب های زیست محیطی و اجتماعی پدید آمد. مفهوم توسعه پایدار می کوشد که مدلی جدید را ارائه کند که ضمن توسعه های اجتماعی و شهری از اشتباهات گذشته بشری پرهیز کند و رابطه انسان با طعبیت و انسان با انسان را ترمیم کند. توسعه پایدار بیان می کند که منابع طبیعی و محیط زیست باید به گونه ای مدیریت شود که بر کیفیت زندگی انسان های حال و آینده تاثیر نامطلوب نداشته باشد. به گونه ای که رعایت اصول توسعه پایدار و توجه به حفظ منابع زیست محیطی از معیارهای ارزیابی رشد جوامع به شمار می آید.

در این میان مدیریت پسماند و رویکردهای مواجهه با پسماندهای شهری یکی از اصولی است در توسعه پایدار مطرح است چرا که اثرات مثبت و منفی آن مستقیما بر محیط زیست تاثیرگذار است. کاغد یکی از محصولاتی است که برای تولید آن منابع طبیعی بسیاری مصرف می شود. از مهمترین منبع حیات انسان یعنی آب تا درختان در تولید آن دخیل هستند. از این رو بر همگان واضح است که کاغذ یک محصول باارزش است و حتی یک سانتیمتر از آن نیز بسیار قیمتی است.

بازیافت کاغذ

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی