وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

مدیریت پسماند ایستگاه های صلواتی

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۱۲ ق.ظ

احسان و اطعام در مناسبت های مذهبی، یکی از آداب فرهنگی ایرانیان و راهی برای ابراز ارادت به ساحت پیشوایان دینی تلقی می شود. در پی این گونه فعالیت ها حجم قابل توجهی پسماند تولید می شود که از دیدگاه مدیریت پسماند، رسیدگی و توجه به آن ضروری است. در یک سامانه جامع پسماند این دست موضوعات باید پیش بینی شده باشند.

پسماند ایستگاه های صلواتی

در گذشته در ایستگاه های صلواتی پسماند کمتری تولید می شد زیرا از لیوان ها و استکان های شیشه ای برای ارائه نوشیدنی ها استفاده می شد و سایر خوراکی ها مثل ساندویچ ها، بدون بسته بندی خاصی در اختیار مردم قرار می گرفت.

به مرور با جا افتادن فرهنگ استفاده از ظروف یکبار مصرف، پای این ظروف به ایستگاه های صلواتی نیز باز شد ولی اهمیت مدیریت آنها، بعد از مصرف خوراکی ها نادیده گرفته شد. همیشه در مناسبات مذهبی در محدوده یک ایستگاه صلواتی تا شعاع چند صد متری، ظروف یکبار مصرف در سطح معبر، باغچه ها و جوی ها پخش می شود. تصویر زشتی که همه شهروندان چندین بار در سال شاهد هستند ولی اهمیتی به آن داده نمی شود. این معضل حتی کار پاکبانان را نیز با مشکلات زیادی مواجه می کند.

مدیریت پسماند ایستگاه صلواتی

 

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی