وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

صنعت نفت و گاز و آلودگی محیط زیست

چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱ ب.ظ

نفت یکی از مهمترین منابع انرژی در زمین است.  32 درصد منبع تامین انرژی در اروپا و آسیا، نفت می باشد. این مقدار در خاورمیانه به بیش از 50 درصد می رسد. نفت به عنوان ماده اولیه بسیاری از صنایع است، مانند حلال ها، کودهای شیمیایی، آفت کش ها، پلاستیک، چسب ها و بسیاری دیگر از صنایع. اما در کنار سودمندی این ماده ارزشمند نباید از آسیب های زیست محیطی آن غافل شد. پالایشگاه ها روزانه حجم زیادی از آلاینده ها را تولید می کنند که برای محیط زیست انسان بسیار مضر است. این آلاینده ها شامل ترکیبات آلی SO2 و NOx، ذرات معلق، H2S ،CO و .... می باشد. این آلاینده ها تاثیرات بسیار سوئی برای محیط زیست، سلامت و کیفیت انسان و جانوران می گذارد. آلودگی نفتی یکی از مهمترین دلایل آلودگی آب دریاهاست.

فرآیند استخراج

در فرایند استخراج نفت همواره مقداری آب و گاز طبیعی هم که در لایه‌های زیرین وجود دارند همراه نفت از چاه خارج می‌شوند. جدا از گازی که همراه نفت از چاه بالا آمده، وقتی نفت به سطح زمین و فشار اتمسفر می‌رسد هیدروکربن‌های سبک‌تر موجود در نفت هم تبخیر شده و به شکل گاز درمی‌آیند.

آلودگی نفتی

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی