وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

روشهای دفع پسماند پزشکی

چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۲۲ ب.ظ

در مطالب گذشته پسماندهای بیمارستانی و پزشکی و میزان خطر آنها مورد مطالعه قرار گرفت. اما روش دفع و جلوگیری از خطرات این نوع زباله ها جای بحث های بسیار دارد. سازمانهای مربوطه موظفند این پسماندها را به گونه ای که کمترین خطر برای محیط زیست و انسان داشته باشد را دفع کنند.

با گسترش بیماریهایی از قبیل ایدز و هپاتیت B و توجه به دفع مناسب اینگونه مواد از جمله اقدامات مهم بهداشتی محسوب می شود. به منظور جلوگیری از انتشار عوامل باکتریهایی، ویروسی و انگلی و سایر عوامل بیماریزا در محیط زیست زباله های عفونی بیمارستانی قبل از خروج از بیمارستان و دفع نهایی باید تصفیه و گندزایی شوند.

گند زدایی شیمیایی مواد زاید جامد بیمارستانی

یکی از گزینه های مورد نظر در گندزدایی اجسام بخصوص در کشورهای در حال توسعه، گندزدایی شیمیایی می باشد که با در نظر گرفتن میزان غلظت مناسب و زمان تماس مورد نیاز، می توان از انواع مواد گندزدا استفاده نمود. جهت اعمال گندزدایی موثرتر باید ابتدا مواد زائد را خرد و یا آسیاب نمود.

دفع پسماند پزشکی

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی