وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

جنبش زباله صفر

يكشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۵:۰۷ ب.ظ

جنبش زباله صفر، یک حرکت اجتماعی است که در شبکه های اجتماعی متولد شد و ادامه یافت. هر انسان در روز به طور میانگین دو کلیوگرم زباله تولید می‌کند. این تولید زباله آثار مخربی دارد که امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست. اما متاسفانه بسیاری از مردم متوجه این عواقب نیستند و آن را بی اهمیت می شمارند. تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 20 درصد از آلودگی متان در آمریکا به دلیل زباله‌های خطرناکی مانند پاک کننده ها، باتری و قطعات الکترونیکی است. البته در پلاستیک همچنان رتبه اول را در آسیب رسانی به محیط زیست، منابع آب و اقیانوس‌ها را دارد.

در واقع به ازای هر میکرو پلانکتونی که در دریا وجود دارد، ۳۶ میکرو پلاستیک وجود دارد و مدت زمان مورد نیاز برای تجزیه ذرات پلاستیک به قدری زیاد است که این تاخیر طولانی عامل اصلی از بین رفتن حدود ۹۰ درصد آب آشامیدنی کره زمین است. اما به دلیل سرعت تولید این زباله ها، فقط حدود 9 درصد از این حجم از پلاستیک بازیافت می‌شود. چرا که با این سرعت تولید عملا زمان زیادی برای بازیافت باقی نمی ماند.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی