وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

مدیریت پسماند شهری

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۵:۳۰ ب.ظ

تعریف مدیریت پسماند

مدیریت پسماند (یا دفع زباله) فعالیت ها و اقدامات لازم برای مدیریت پسماند از زمان شروع آن تا دفع نهایی آن است. این شامل جمع آوری، حمل و نقل، تصفیه و دفع زباله، همراه با نظارت و تنظیم فرآیند مدیریت زباله است. زباله می تواند جامد، مایع یا گاز باشد و هر حالت، روش های مختلف دفع و مدیریت دارد. مدیریت زباله با تمام انواع زباله، از جمله صنعتی، بیولوژیکی و خانگی، سرو  کار دارد. در برخی موارد زباله می تواند تهدیدی برای سلامت انسان باشد. زباله ها به وسیله فعالیت های انسانی تولید می شوند، به عنوان مثال استخراج و پردازش مواد خام از جمله این فعالیت ها است. مدیریت پسماند برای کاهش اثرات جانبی زباله در سلامت انسان، محیط زیست و یا زیبایی شناسی در نظر گرفته شده است.

شیوه های مدیریت پسماند در میان کشورها (کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه) مناطق (مناطق شهری و روستایی) و بخش های مسکونی و صنعتی یکسان نیستند و می توانند رویکردهای متفاوت داشته باشند. بخش عمده ای از شیوه های مدیریت پسماند با مواد زائد جامد شهری (MSW) سرو  کار دارد که بخش عمده ای از زباله هایی است که توسط فعالیت های خانگی، صنعتی و تجاری تولید می شود.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی