وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

تعریفی دیگر از مدیریت دانش

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹ ق.ظ

صاحب نظران تعاریف گوناگونی از مدیریت دانش ارائه کرده اند که همگی بر ارزش دانش موجود در سازمان و لزوم بهره مندی از آن به عنوان یک سرمایه ارزشمند تاکید شده است اما وجه اشتراک تمامی این تعریف ها چنین است:

ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺩﺍﻧﺶ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪی ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑـﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ، ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺪهی، ﺗﻮﺯﻳﻊ و ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﺗﺠﺮﺑـﻪ در سازمان پیاده سازی می شود و هدف آن افزایش مزیت رقابتی سازمان است. در این فرایند دانش آشکار در سازمان جاری شده و راهکارهایی برای تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار تعریف می شود.

فرآیند مدیریت دانش به یکپارچه نمودن ساختارها، به کنترل درآوردن مدارک و مستندات و دسته بندی آن ها توجه دارد تا از این طریق سازمان بتواند دانش موجود را استخراج کرده و دانش جدید تولید نماید. بنابراین ارزش آفرینی مدیریت دانش به دو صورت انجام می گیرد:

1- در دسترس قرار گرفتن اطلاعات مورد نیاز کارکنان در لحظه نیاز و متعاقب آن افزایش سرعت و کیفیت عملکرد آنان

2- تولید دانش و افزایش قدرت سازمان در فضای رقابت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی